Skolens bygninger og faciliteter

Faciliteter

Sønderholm skole består af en hovedbygning med administration, faglokaler, Pædagogisk Læringscenter, et fællesrum, elevkantine med skolebod, personalerum, samt 10 klasselokaler og basisrum for DUS Troldhøj.

Idrætssalen, der er bygget sammen med hovedbygningen, indeholder to omklædningsrum, læreromklædning og redskabsrum med mulighed for opstilling af scene.

DUS2 og Ungdomsklubben er beliggende nær skolens indgang i en tidligere inspektørbolig. I en tidligere lærerbolig er der indrettet undersøgelsesklinik til sundhedsplejerske, kontor til skolepsykolog samt rum til Lokalhistorisk Arkiv.

I en bygning langs Stadionvej er der 4 garager samt en tidligere busgarage.

Skolen er let tilgængelig for kørestolsbrugere, da der er ramper til alle niveauer.

Der er busstoppested ved indkørslen til Stadionvej for linie 50 - 100 - 150.

Skolebusserne kører ind ad Stadionvej (blind vej) og sætter eleverne af ved indgangen til skolegården. Busserne vender derefter på busvendepladsen.

Trafiksikkerhed

Skolen er beliggende i udkanten af Sønderholm med stiforbindelser til byens villakvarterer. Trafikken i bil / bus til skolen foregår ad Gl. Nibevej.

Der er parkeringspladser langs Stadionvej.

Ved aflevering af børn ved skolen om morgenen, anbefaler vi at I benytter den store skolegård, så parkeringspladsen holdes fri til skolens personale og skolebus.

Elevernes skolemøbler

Alle elever på skolen har arbejdsmøbler af nyere dato.